8 tips voor meer werkrust in 2019

De feestdagen zijn voorbij en er rest nog een klein beetje vakantie. Nog even genieten van de rust voordat het werkende leven weer begint. Grote kans dat een van je voornemens is om meer tijd en rust voor jezelf of je familie te nemen. Wij geven je graag 8 tips hoe dit te bereiken.


1. Schrijf op wat je wilt bereiken. Op die manier wordt het echt en kun je het niet vergeten.

2. Maak het concreet. 'Tijd' en 'rust' zijn abstracte begrippen. 'een boek per week lezen' of 'samen met ... een avond wandelen' is veel duidelijker.

3. Deel je doelen. Vertel anderen wat je van plan bent.  Zij zullen je je eraan herinneren als je het zelf even vergeten bent. Wellicht hebben ze nog een paar goede ideeën of tips!


ING onderzoek goede voornemens

4. Kijk de truc bij anderen. Je kent vast iemand die het wel voor elkaar heeft zoals jij het wilt. Ga eens in gesprek in gesprek over hoe hij of zij dit regelt.

5. Beloon jezelf. Ga lekker lunchen, koop een mooi boek regel goede wandelschoenen als je dat nodig hebt om tot rust te komen.

6. Bouw het rustig op . Als je je mail ieder kwartier controleert is de overgang naar 2x per dag heel groot. Probeer volgende week ieder uur en de week erna iedere 2 uur te kijken en zie wat het je oplevert.

23% hield in 2018 zijn goede voornemen niet vol.ING onderzoek goede voornemens

7. Wees niet te streng! Als het een dag niet lukt gooi dan niet je hele doel over boord. Morgen is er weer een dag om het goed te doen.

8. Tel je zegeningen. Mensen onderschatten wat het je oplevert als je dagelijks iets goeds doet. Kijk na een periode (dag, week, maand) terug wat je voor elkaar hebt gekregen en of je je doel bereikt.

Geef een reactie